Halte Pompstation – Duo Leeghwater

In 2016 toert Duo Leeghwater met het programma Halte Pompstation langs verschillende gemalen in Noord-Holland: twaalf theatrale concerten gespeeld door Duo Leeghwater en zanger/acteur Henk Zwart. Het is 100 jaar geleden dat in Noord-Holland de dijken doorbraken tijdens een stormvloed. Sindsdien houden we droge voeten, maar dat is niet vanzelfsprekend. Duo Leeghwater bezoekt het voormalige rampgebied.

MENSCHEN – WORTE (Hans Arp) – Knars en componiste Astrid Kruisselbrink

een theatraal concert rond dichter/beeldend kunstenaar Hans Arp voor stem, fluit, contrabas en harp met nieuwe composities van Astrid Kruisselbrink speelt vanaf voorjaar 2017, première 27 mei 2017 in het Kröller-Müller Museum. Voor (boekings-) informatie kijk op de speciale pagina.

MOnuMENTEN 1920 – Ensemble Lumaka

De jaren ’20 van de vorige eeuw: artistieke revolutie, technische vooruitgang, maatschappelijke strijd. Roerige jaren die tot de verbeelding spreken. In Amsterdam werden Plan West en Plan Zuid gerealiseerd. Kenmerkend voor deze uitbreidingswijken zijn de brede straten, pleinen en woonblokken in een nieuwe, expressieve stijl: de Amsterdamse School. Ensemble Lumaka neemt het publiek daarom mee naar Amsterdamse gebouwen uit die jaren en laat daar horen hoe de muziek destijds klonk: exotisch, romantisch, avontuurlijk! Meer informatie hier!

2015:

Waterwolf – Duo Leeghwater
Een theatrale concertserie op locatie rondom de droogmakerij van het Haarlemmermeer.
Muziek, vertellingen en polderanekdotes

Composing for Harp – Miriam Overlach
Een informatieve website voor componisten en harpisten, als platvorm voor nieuwe composities, ontmoetingen en creatieve ideeën.